top of page
FORSIDE_edited.png

Studentleilighet

Skjermbilde 2021-03-12 kl. 12.09.04.png
Skjermbilde 2021-03-12 kl. 12.16.01.png
Skjermbilde 2021-03-12 kl. 12.11.11.png
Skjermbilde 2021-03-12 kl. 12.10.39.png
vinkelen1ferdig2.jpg
vinkelen2.jpg

Oppgave studenthybel var et interiørdesign prosjekt som gikk ut på å lage en fiktiv person og kartlegge barndom, interesser og jobb/studierelaterte saker. 

​

Ut i fra dette kom behovet og ønsket til personen frem og resultatet for studenthybelen ble til

Nora, 21 år fra Sandefjord. bor nå i Oslo.

Hun Studerer psykologi, og jobber i et kunstgalleri ved siden av studiene.

​

​

Nora er en aktiv person som liker å bruke fritiden sin på å være ute i naturen. Hun er samtidig glad i å lese gode bøker og tilbringe tid inne i leiligheten, så interiøret og innredningen i leiligheten er derfor viktig.

pRODUKTDESIGN

Skjermbilde 2021-03-12 kl. 12.45.04.png

Målgruppe

Målgrupppen til Acne Studios er motebevisste unge kvinner og menn som liker å skille seg litt ut fra folkemengden.
De kjøper sko som er laget med gode materialer slik at de kan ha glede av skoene i lang tid. De er også personer som gjerne bruker ekstra penger på produktene de kjøper.

Skjermbilde 2021-03-12 kl. 12.43.38.png
Skjermbilde 2021-03-12 kl. 12.51.47.png

Research og behovsanalyse

Skjermbilde 2021-03-12 kl. 13.20.37.png
Skjermbilde 2021-03-12 kl. 13.21.00.png
pngfront.png
pngbak.png
side,1 - Picture # 2 - Picture # 2.png
side,2 - Picture # 3.png

Etter en samtale med en butikkmedarbeider på acne studios fikk jeg vite at de har både nylonstrømper og skojern tilgjengelig bak kassen som de henter frem samtidig med skoene kunden vil prøve. Det de hadde hatt behov for var et sted å henge opp jakker. 

​

Om en kunde har mange handleposer med seg, får kunden tilbud om å sette dette fra seg bak kassen mens de prøver sko. selv om dette var noe de tilbød, ønsket jeg å skape en prøvetilværelse med skuffer slik at kunden kan sette fra seg veske og bæreposer slik at det vil være plassert helt trygt i butikken. 

butikkene i dag har ingen konkret plass for en prøvesituasjon av sko. 

Ut i fra egen erfaring har jeg savnet en ordentlig sitteplass, et sted å legge veske og bæreposer på et trygt sted. jeg har også merket meg at et sted å få hengt opp jakken, og å ha et speil i nærheten er en viktig del av en prøvesitusjon

​

​

knagg

Butikkplanlegging

dayslikethis_logo.png
Skjermbilde 2021-03-12 kl. 14.08.20.png
Skjermbilde 2021-03-12 kl. 14.23.11.png

Oppdrag for Varner: Days like this

​

Oppgaven gikk ut på å videreutvikle konseptet Days like this. I den forbindelse falt valget mitt på å introdusere nye varegrupper som inspirasjonsbøker, duftlys og interiørartikler.

​

Strategien var å implementere varegrupper som var relevant for livsstilen til Days like this sin målgruppe.

​

​

​

Målgruppen til Days like this er kvinner som liker å være i naturen, de er glad i interiør, og søker inspirasjon i magasiner.

​

​

Delstrategien var å skape en inspirerende butikk, et konsept med skandinavisk stil og fremme målgruppens livsstil.

​

​

moodboardinstaDLT_edited.jpg
dltmoodboard2.png
dayslikethistablebook_edited_edited.jpg
dayslikethisbag_edited.jpg
portfolio15_edited.jpg

speil

skuff

E-handel

Logo_farger.png
Skjermbilde 2017-12-07 kl. 13.44.33.png
0047211_vilac-ride-on-speedster-gabil-i-
194f054a8facfa69f033cac623e66fd9.jpg
Skjermbilde 2017-12-07 kl. 13.24.55.png

Om Svovel fabrikk og butikk

Svovel Fabrikk & butikk er først og fremst en butikk med barnebøker. De selger også vintage lekebiler, industrilamper fra 50-60-tallet og mange andre gøyale saker. I butikken kan man finne store mengder kvalitetsprodukter som er unike med tanke på at de er håndplukket av de ansatte

Det at butikken selger håndplukkede kvalitetsprodukter er det som trekker kundene til butikken, fordi produktene de selger kan gi de noe som skiller seg ut fra andre aktører.

 

I Svovel fabrikk & butikk er alt under samme tak av diverse produkter for de aller fleste, enten det er til barn eller barnebarn. Ved å ha en nettbutikk vil kunden få god oversikt over varene på nettet og enten kjøpe de der, eller hente i butikk ved hjelp av en klikk & hent funksjon. Personlig mener butikken at de ikke har behov for en nettbutikk for å gi kunden den samme kunnskapen og opplevelsen. Likevel synes jeg det kan være lurt å knytte butikken opp mot en nettbutikk i dagens digitale verden. Dette vil gi butikken oppmerksomhet, og samtidig være et sted der kunden kan hente informasjon om butikkens produkter.

c80f75aaa070623541eedffd6a092ea5.jpg
  • Svart Linkedin Ikon
  • Facebook
  • Instagram
bottom of page